Eurooppaa reissaten uutta etsien

Monia asioita

Juuh, tässä nyt ollaa jo reippaasti yli reissun puolivälin. Wifi yhteydet on ollu nii täyttä kuraa, et tänne tulee nyt kertarykäyksellä asioita.

Prahan jälkee tosiaa lähettii Saksan suuntaan viinitilalle, missä meile oli varattuna majotus. Oli semihiitti kavuta niin korkeita mantuja Gutthermannsbergiin. Viinitila oli todella kiva ja maisemat nätit. Huoneki oli suorastaan viiden tähden arvoinen. Aamulla porukka kävi viinimaistiaisissa ja osti muutamia puteleita viinejä mukaan.

DSC_0407 DSC_0410

Viinitila-aamuna olikin vähän kysymysmerkkinä se, että mihin matkattaisiin seuraavaks. Muu Tiimiakatemia oli Frankfurtissa, mutta päätimme suunnitelmista poiketen mennä Belgiaan. Saksassa oli hirveä helle ja olo olikun oltais kesäfestareille matkalla. Belgiassa suunnattiin Antwerpeniin, mutta perille päästyämme totesimme sen olen aikamoine ghetto ja funtsittiin josko Brysseli ois kivempi. Brysseli oli kuitenkin kuulemma pettymys (itsehän nukuin), ja aamulla herättii rekkaparkist lähel Brysselii. Rekkaparkissa oli minttunen roskankerääjä, silmäniloa meijä muikkeleille. Pojatki sai silmilleen ravintoa söpön liftaritytyn muodossa, mutta harmiksemme hän oli menossa Ranskaan ja meijä oli suunnattava Hollantiin. Matkalla etsiessämme sopivaa pysähdyspaikkaa ruuan väsäämiseen, ekaa kertaa kuskina toiminut Ernesto aivan vahingossa löyti uskomattoman paikan! Se tais olla jonkinnäköine levähyspaikka pyöräilijöille. Mestassa oli mm. Ihana tekojärvi mis oli wakeboarding-rata. Ja sitä mestaa pyörittämässä yyberkhuul surffiäijä. Ruoka oli oikein oivallista ja paratiisin omainen paikka huokui hyvää fiilistä.

Hollannissa matkattiin ensiksi Rotterdamiin ja käytii vähä kattelee sen keskustameininkejä ja käytiin olusilla.

Seuraavana päivänä oli tarkoitus matkata Amsterdamiin miittaamaan toista puoliskoamme tiimistä Meloni(amazing)racen muodossa, mutta ylläripylläri se peruuntui joten jatkoimme matkaa rennosti.

Parkeerattiin auto kauemmas meijä hostellista ja matkattiin määränpäähän ratikalla. Pööpöiltii keskustassa kaikkien kamojen kanssa huomattavasti yliaikaa, sillä meijän suunnistajat ei täysin mestaritasolla olleet. Onneks paikalliset on sen verra mukavaa sakkia, että selkeet ohjeet perille löyty helposti. Hostellilla tavattiin kahdeksannes vahvistuksemme Jarna, joka siitä hetkestä lähtien liittyi matkaamme. Hostelli oli ihan jees, nukuttii kummisetä-huoneessa. Kun päästii kaikki suihkuu ja muuta nii jatkettii matkaa kohti Amsterdamin yöelämää ja vitsit et oli hauska ilta!

Seuraavana pvnä oliki Tiimiakatemian miitti Hous Of Bolsissa, missä tarjoiltii ilmasia drinksuleita ja hyvää pöttyä. Pitkään ei keskustassa jaksanu pyörii ja mentiinki kämäsee leirintämestaan mihi oltii aikasemmi rantauduttu. Seuraava pv meni muute vaa Dameis pööpöilyy ja jotkut kävi tivolissaki.

Aamul jatkettii Saksan kautta kohti Tanskaa ja pysähyttii Hampurin Donalds Mäkin läheisyyteen. Siitä ei sitten mitää erityisempää kerrottavaa ookkaa.

Päästii seuraavana pvnä Tanskaan lähelle Billundii täyshoitopalvelun huoltsikalle.

Tänä aamuna herätessä alkoi hurja innostus, mikä vain nousi lähempänä päämäärää sillä me oltii menossa Legolandiin! Ei jukulauta, että se paikka oli täydellinen! Ajatella, koko parikymppisten kööri oli yhtä innoissaa ku lapset karkkikaupassa. Oli se vaa huikeeta.

Perjantaina takas Suomeen ja paluu arkeen alkaa.